- Dit evenement is voorbij.
31.03.2020 ‘Vermarkting van de zorgsector. Zorgwekkend?’
31 maart 2020
€20In onze samenleving is er een verschuiving zichtbaar dat geld voor een patiënt meer en meer meespeelt om goede zorg te krijgen. Er zijn ellenlange wachtlijsten in de gehandicaptenzorg. In de ouderenzorg zijn de commerciële zorgondernemers – met een focus op winst maken – prominent aanwezig. Peperdure elektronische patiëntendossiers worden door allerlei mechanismen uiteindelijk mee betaald door de individuele patiënten die het vaak al niet te breed hebben. Is de zorg op de zeer dure eenpersoonskamers echt ook betere zorg of dient die meerprijs voor wat anders? Hospitalisatieverzekeringen worden alsmaar duurder en zijn voor bepaalde kwetsbare groepen in de samenleving onbetaalbaar. De wachttijden voor een afspraak bij bepaalde specialismen in een ziekenhuis zijn lang, maar in de privé praktijk van de specialist kan je, mits een meerprijs, sneller terecht. Deze verschuiving is een geruisloos proces. Ons opzet is met deze studiedag hier aandacht aan te schenken, niet vanuit een voor of tegen perspectief, maar open en gericht op de toekomst van onze samenleving. Deze studiedag peilt naar pro’s en contra’s van deze maatschappelijke ontwikkeling.
Wanneer?
Dinsdag 31 maart 2020, 09.00 uur – 18.00 uur
Waar?
Promotiezaal, Universiteitshallen, Naamsestraat 22, 3000 Leuven
Prijs?
€ 20, studenten kunnen gratis deelnemen en leden van Katechetika Plus betalen € 15.
Inschrijven verplicht!
Er worden broodjes voorzien als lunch
Inschrijvingslink:
https://theo.kuleuven.be/didache/vermarkting-zorgsector/
Programma/sprekers:
Antoon Vandevelde (KU Leuven)
Ri De Ridder (Ex-topman RIZIV)
Johan Crijns (Anima Care)
Koen Oosterlinck (Broeders van Liefde)
Eric Nysmans (Welzijnszorg Kempen)
Alex Cox (CM Regio Limburg)
Aline Le Clef (Sodexo)
Bert Vanderhaegen (UZ Gent)